دیدار رئیس مرکز پژوهشی دانشنامه های حقوقی علامه با معاون پژوهشگاه مطالعات تقریبی

۱۳۹۶/۱۰/۳۰
ف
ف
رئیس مرکز پژوهش دانشنامه های حقوقی علامه در خصوص طرح ترجمه مجموعه ۵ جلدی کتاب تحریر المجله مرحوم کاشف الغطا با حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسینی معاون پژوهشگاه مطالعات تقریبی دیدار و گفتگو کردند.
دیدار
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، این جلسه در راستای تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه مطالعات تقریبی با مرکز پژوهش دانشنامه های حقوقی علامه برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابوالحسینی ضمن معرفی کوتاهی از فعالیت های پژوهشگاه مطالعات تقریبی به بررسی مراحل ترجمه مجموعه مذکور پرداخت.

معاون پژوهشگاه مطالعات تقریبی با اشاره به این موضوع که ارزیابی ترجمه کتاب تحریر المجله بر عهده پژوهشگاه مطالعات تقریبی است تذکراتی در خصوص نحوه ترجمه این کتاب ارائه نمود و افزود: روان بودن ترجمه یکی از ملزومات علم ترجمه است چنانچه وفادار بودن به متن اصلی هم نباید از نظر دور نگه داشته شود.

آقای درویش زاده رئیس مرکز پژوهش دانشنامه های حقوقی علامه با اشاره اهمیت نکاتی درباره ترجمه اظهار داشت: آیین نامه واحد برای ترجمه کتاب ، مترجم و ارزیاب واحد برای تمام مجلدات و چاپ کتاب به صورت ترجمه مقابل و …  نکاتی است که در چاپ این مجموعه مد نظر خواهد بود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین جواهری رئیس هیات امنا و ناظر ارشد مرکز پژوهش دانشنامه های علامه ضمن بیان تذکراتی در رابطه با قوانین ترجمه نویسی افزود: علت انتخاب ترجمه این مجموعه ، رویکرد این مرکز به کارهای زیربنایی و بنیادی است.

مطالب مرتبط