بازدید هیأت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره  از پژوهشکده حقوق و قانون ایران

۱۴۰۱/۰۵/۱۱
ف
ف

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده حقوق و قانون ایران: دکتر علی اکبر مسگر، معاون حمایت و گفتمان سازی هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به همراه هیأت همراه از پژوهشکده حقوق و قانون ایران بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید که در دهم مرداد ۱۴۰۱ انجام شد، محمد درویش زاده ،ریاست پژوهشکده، گزارشی از عملکرد و فعالیت‌ها و دستاوردهای این سازمان به هیأت مزبور ارائه داد. معرفی نرم افزار اختصاصی پژوهشکده حقوق و قانون ایران، دانشنامه آنلاین و تخصصی ویکی حقوق، مدخل نامه های تدوین شده، پروژه‌های انجام شده برای وزارت دادگستری، سازمان ثبت احوال، شرکت نفت از جمله مواردی بود که توسط کادر پژوهشکده به هیآت  حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره ارائه شد.

در ادامه جلسه سرکار خانم حسین جانی، رئیس دفتر هیأت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره، از فرایند استاندارد و مطلوبِ برگزاری کرسی های علمی توضیحاتی ارائه نمود.

سپس دکتر مسگر ضمن تقدیر از فعالیت های این پژوهشکده و با اشاره به ظرفیت‌های موجود در آن، اولویت‌هایی را برای کرسی‌های نظریه پردازی در زمینه حقوق که از مسائل روز کشور بوده و همواره با چالش‌هایی روبرو است، پیشنهاد دادند.

معاون حمایت و گفتمان سازی هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با بیان اینکه هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره تحت اشراف شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان اصلی‌ترین مرجع شناسایی، احراز و حمایت از نظریه پردازی و نوآوری در کشور فعالیت می‌کند، پیشنهادهای چهارگانه‌ای را برای همکاری پژوهشکده حقوق وقانون ایران با این نهاد ارائه کردند که نخستین مرحله همکاری آن در این جلسه به تفاهم طرفین رسید.

مطالب مرتبط