آیین امضای تفاهم نامه همکاری پژوهشکده حقوق و قانون ایران و پژوهشگاه قوه قضاییه برگزار شد.

۱۴۰۲/۰۲/۱۰
ف
ف

در راستای توسعه همکاری های پژوهشی، آیین امضای تفاهم نامه همکاری پژوهشکده حقوق و قانون ایران و پژوهشگاه قوه قضاییه با حضور روسای دو مرکز در روز چهارشنبه ششم اردیبهشت برگزار شد.

این توافقنامه شامل تعاملات علمی، تبادل دانش و تجربیات، برگزاری کارگاه های آموزشی و سمینار های مشترک و همچنین تحقیقات مشترک در حوزه های مختلف حقوقی است.

با توجه به این تفاهم نامه همکاری، پژوهشگاه قوه قضائیه و پژوهشکده حقوق و قانون ایرا می توانند با تلاش مشترک خود، بهبود کیفیت خدمات حقوقی و قضایی را در کشور ارتقا دهند و به ارائه خدمات بهتر به مردم کمک کنند. در نتیجه، این توافقنامه می تواند به عنوان یک گام مثبت در جهت توسعه همکاری های پژوهشی و علمی در کشور محسوب شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه قوه قضاییه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی هادی در این آیین با بیان اهمیت افزایش دانش حقوقی شهروندان در جامعه گفت: یکی از مشکلات این است که دوره‌های آموزشی یا تولید محتوا برای صنف‌های مختلف نداریم. تدوین متون حقوقی قابل فهم و ساده و به‌روز برای مردم می‌تواند به حل معضل دستگاه قضایی یعنی حجم پرونده‌های ورودی کمک کند.

در این جلسه، محمد درویش زاده، رئیس پژوهشکده حقوق و قانون ایران نیز به ظرفیت های موجود در این مرکز اشاره کرد و اظهار داشت: این پژوهشکده با چهار گروه پژوهشی مطالعات دانشنامه‌نگاری حقوقی، مطالعات نظریه‌پردازی و نواندیشی حقوقی، مطالعات تأثیر اجتماعی قوانین و مطالعات حقوق مضاف با هدف پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی کشور در سال ۱۳۹۳ تاسیس شده است و با حضور حقوقدانانی که سال ها در حوزه حقوق شهروندی فعالیت داشته اند، می تواند در تولیدمحتوا و برپایی نشست‌های تخصصی، همکاری مشترکی با پژوهشگاه داشته باشد.

راه اندازی و توسعه طرح”ویکی حقوق” با ثبت بیش از ۱۱ هزار مقاله کوتاه حقوقی، انتشار دو مجله تخصصی و طراحی نرم افزار تخصصی قانون و حقوق از جمله اقدامات پژوهشکده حقوق و قانون است که در زمینه شناسایی و اجرای طرح های کاربردی و توسعه ای حقوق فعالیت می کند.

مطالب مرتبط