اعلام آمادگی پژوهشکده حقوق درباره برگزاری کرسی های علمی در موضوع بسترسازی، شناسایی امکان سنجی تعقیب حاکمان فعلی اسرائیل در دیوان کیفری بین المللی

۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ف
ف

توصیه ای که می گوید «اگر در بند خدا نیستید، در دنیایتان آزاده باشید» پندی فرازمانی و فرازمینی است. اکنون که قریب به ۱۴ قرن از آن ندای حسین مظلوم در گوش بشریت می گذرد، بیش از آن زمان و بیش از آن زمین، بشر محتاج به عمل کردن به آن است. کاش سردمداران نظام سلطه از آن پند بهره ای می گرفتند و از آن حکمت جاری، جرعه ای می نوشیدند. اکنون پیش چشم جهانیان صهیونیست هایی که عدوانا و ظلما وارد سرزمین مردمانی دیگر شده اند، حق تعیین سرنوشت آنها را نادیده گرفته اند و با ظلم و ستم بی حد و حصر آتشفشان مقاومت و دفاع طبیعی افراد را تحریک کرده اند و به محض تحریک طبیعی این اتشفشان، تخریب می کنند، تحریم اقتصادی می کنند، محاصره نظامی می کنند، آب و نان و دارو را قطع می کنند، وحشی گری را به اوج می رسانند تا جایی که به “بیمارستان” حمله “نظامی” می کنند، بیماران را به خاک و خون می کشند، مقررات و معاهدات بین المللی را زیر پا می گذارند و مرتکب جنایت جنگی در مقابل دیده جهانیان می شوند.

پژوهشکده حقوق و قانون ایران ضمن محکوم کردن موکد حمله وحشیانه صهیونیست ها به بیمارستان المعمدانی غزه خونین، نصرت خداوند قدیر حکیم را برای مردم مظلوم غزه از آن ذات ربوبی مسالت داشته و به تباهی و ویرانی هر بنیان ظالمانه ای امیدوار است که الیس الصبح بقریب؟
پژوهشکده حقوق با تلقی جنایات رژیم صهیونیست به عنوان جنایت جنگی در غزه،آمادگی خود را جهت برگزاری کرسی های علمی به منظور بسترسازی، شناسایی امکان سنجی تعقیب حاکمان فعلی اسرائیل در دیوان کیفری بین اللمللی و سایر نهاد های حقوق بشری و بین المللی با استناد به حملات اسرائیل به غزه خصوصا به مراکز غیرنظامی و بالاخص، به مراکز درمانی از جمله به بیمارستان المعمدانی، اعلام می دارد و از حقوقدانان فرهیخته و مراکز و مجامع علمی تخصصی حقوق دعوت می کند با ورود به این عرصه، در انجام رسالت علمی و پژوهشی خود کوشا باشند.

  • جهت هماهنگی و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برگزاری کرسی با شماره ۶۳۸۷۰۰۰۰ داخل ۷ تماس حاص نمایید.

بفضل الله و منه
تهران- پژوهشکده حقوق و قانون ایران
۲۷/ مهر/۱۴۰۲

مطالب مرتبط