آغاز مرحله دوم همکاری پژوهشکده حقوق و قانون ایران با دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی های نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی

۱۴۰۲/۱۰/۱۰
ف
ف
دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی های نظریه پردازی

در راستای مصوبات جلسه دهم مرداد ۱۴۰۱ (بازدید هیأت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره از پژوهشکده حقوق و قانون ایران) و به منظور ارتقاء دانش حقوقی و توسعه نظریه‌پردازی، پژوهشکده حقوق و قانون ایران تاکنون ۳۹ کرسی علمی ترویجی برگزار کرده است. یکی از مصوبات جلسه مذکور، پیشنهادهای چهارگانه‌ای بود که توسط دکتر علی اکبر مسگر، معاون حمایت و گفتمان سازی هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای همکاری پژوهشکده حقوق با این نهاد ارائه شد و نخستین مرحله همکاری آن در آن جلسه به تفاهم طرفین رسید و تا امروز توسط پژوهشکده اجرا شد.

در جلسه دوم که در تاریخ نهم دی ۱۴۰۲ برگزار شد، جناب آقای محمد درویش زاده، رییس پژوهشکده حقوق و قانون ایران، به گزارشی از برگزاری کرسی‌های علمی پرداخت. وی در خصوص چگونگی انتخاب موضوع کرسی ها، انتخاب ارائه کننده، انتخاب ناقدین، استقبال پژوهشگران از حضور در کرسی و سایر فرایند های علمی و اجرایی آن توضیحاتی داد.

همچنین، دکتر علی اکبر مسگر، معاون هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این جلسه به اهمیت برگزاری کرسی‌های تخصصی حقوقی اشاره کرد و بیان کرد که این کرسی‌ها نقش اساسی در توسعه علم حقوق و ارتقاء دانش در این زمینه دارند. این فضاها به عنوان محیط‌هایی برای بحث، تحلیل و تدوین نظریه‌های حقوقی شناخته می‌شوند و اهمیت‌های زیادی از جمله توسعه دانش حقوقی، پشتیبانی از تحقیقات و پژوهش، ترویج نظریه‌پردازی و … را دارند.

در پایان جلسه، به تکمیل مرحله اول همکاری پژوهشکده حقوق و قانون ایران با شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره شد و دومین مرحله همکاری که به برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی و نوآورانه می‌پرداخت، به تفاهم طرفین رسید.

مطالب مرتبط